بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی از آثار مثبت تسویه کسورات معوق حقوق بازنشستگان بر احیای دوباره طرح های رفاهی خبر داد و گفت: فروشگاه ها به چرخه خدمت بازنشستگان بازمی گردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اوقانی آرانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری درباره حل یکی از قدیمی ترین مشکلات بازنشستگان و آثار مثبت آن توضیح داد.
وی با اشاره به سابقه چندساله تأخیر در پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان اظهار داشت: این موضوع از سال 1396 وجود داشت، اما از سال 1400 به طور ثابت با تأخیر دو تا سه ماهه همراه بود. اقساط وام های دریافتی، خرید از شرکت های تعاونی و وام های کانون های بازنشستگی که از حقوق بازنشستگان کسر می شد، اما به موقع به حساب نهادهای مربوطه واریز نمی شد و مشکلات جدی برای بازنشستگان به وجود آورد.
به گفته اوقانی ، این تأخیرات علاوه بر ایجاد موانع در دریافت وام و خریدهای اقساطی، باعث بروز مشکلات اعتباری و حیثیتی برای بازنشستگان عزیز شده بود.
وی افزود: با آغاز به کار مدیریت جدید، این موضوع در اولویت قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد، در مدت کمتر از دو ماه، تصمیم نهایی گرفته شد و در تاریخ 15 اردیبهشت 1404 تمام بدهی های معوق به صفر رسید.
وی همچنین از استقبال گسترده کانون های بازنشستگان در استان های مختلف کشور نسبت به این اقدام خبر داد و آن را نشانه ای از اثرگذاری تصمیمات جدید و عمل به تعهدات و وظایف صندوق عنوان کرد.
احیای طرح های رفاهی و تفاهم نامه های فروشگاهی
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دیگر آثار سو تسویه نشدن کسورات حقوق، ادامه داد: «تأخیر در پرداخت های کسور موجب تعلیق تفاهم نامه های رفاهی، ازجمله خرید اقساطی از فروشگاه ها شده بود. بسیاری از این مجموعه ها، تمدید همکاری را منوط به تسویه اقساط گذشته کرده بودند. با حل مشکل، اکنون تفاهم نامه ها در حال احیاست و حتی در حال گسترش است.»
وی از آغاز مذاکرات با فروشگاه های بزرگ و برخی مجموعه های لوازم خانگی برای بازگشت به چرخه خدمات بازنشستگان خبر داد و افزود: «اخبار جدید در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد. ضمن اینکه صندوق از همه تولیدکنندگان و عرضه کننده گان کالا و خدمات که تقسیط و تخفیف برای بازنشستگان درنظر می گیرند استقبال می نماید و آماده عقد تفاهم نامه می باشد»
پرداخت خسارات درمان متوقف شده، تا دی ماه 1403
اوقانی در ادامه این گفت وگو، به موضوع تأخیر در پرداخت خسارات درمان نیز پرداخت و گفت: در گذشته با استدلالی مبتنی بر حسن نیت، بیمه درمان از حالت صندوقی خارج و به صورت سرانه ای به بیمه ملت واگذار شد. با وجود تعلق بلوک بزرگی از سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی، بیمه ملت زیرساخت لازم برای پوشش سراسری نداشت. از اردیبهشت 1403 تا اسفند همان سال، با وجود پرداخت مبالغی قابل توجه از صندوق، هیچ پرداختی به بازنشستگان انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: با آغاز دوره جدید مدیریتی، قرارداد بیمه بررسی و با همکاری بیمه ملت، در مرحله اول پرداخت های 6 ماهه اول سال 1403 به صورت یکجا تسویه شد و برای بیماران خاص نیز تا 17 فروردین 1404 پرداخت ها کامل انجام گرفت. و در مرحله دوم پرداخت های مربوط به آبان، آذر و دی ماه نیز انجام شده و به زودی در سومین مرحله خسارات مربوط به بهمن، اسفند و فروردین نیز نهایی و پرداخت خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد: اسنادی که به موقع توسط بازنشستگان ارائه و توسط شرکت بیمه ملت کارشناسی و تأیید شده، هم اکنون تا دی ماه پرداخت شده است. برای بیماران خاص، تسویه تا نیمه فروردین انجام شده و فرآیند ادامه دارد.
خبرهای خوب در راه است
در پایان اوقانی با اشاره به تلاش های مستمر مدیریت عالی صندوق برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، وعده خبرهای خوش بیشتری را در آینده نزدیک داد و گفت: ما با تمام توان در حال تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات و کمک به زندگی بازنشستگان هستیم و امیدواریم بتوانیم رضایت حداکثری را در این قشر ارزشمند فراهم کنیم.
{{name}}
{{content}}